تاریخ جدید پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب

ناسا تاریخ جدید پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را مشخص کرد

به زودی تلسکوپ فضایی «جیمز وب» (James Webb) برای کشف اسرار جهان هستی به اعماق فضا پرتاب خواهد شد. با تاخیر در زمان رسمی پرتاب این تلسکوپ، ناسا تاریخ جدیدی را تعیین کرده و امیدوار است مشکلی در مسیر رسیدن به این زمان معین شده پیش نیاید. در ادامه با همراهی دینو جزییات بیشتر درباره تاریخ جدید پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را بخوانید.

تاریخ جدید پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب

ناسا تاریخ جدید پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را مشخص کرد

پیچیده‌ترین رصدخانه فضایی ناسا تا به امروز همچنین یکی از سخت‌ترین پروژه‌های این آژانس بزرگ نیز بوده که تا کنون مشکلات فراوانی برای ساخت و اجرا داشته است. کار روی این جانشین تلسکوپ فضایی هابل به طور رسمی در سال 1996 حدود 6 سال پس از پرتاب تلسکوپ هابل به مدار زمین آغاز شد و از آن زمان تا به امروز در حال آماده سازی برای پرتاب به عمق فضا است تا بتواند اسرار بیشتری از گذشته و پیدایش هستی را برای ما آشکار کند. در طول این سال‌ها، ساخت و اتمام این تلسکوپ فضایی بارها به تاخیر افتاده و هزینه‌های اضافی زیادی را در پی داشته که این پروژه را فراتر از تاریخ اولیه در نظر گرفته شده برای پرتاب در سال 2007 و بودجه احتمالی زیر 1 میلیارد دلار قرار می‌دهد.

با این وجود بار دیگر شاهد به تاخیر افتادن زمان پرتاب این تلسکوپ هستیم. از آن جایی که آزمایش نهایی این پروژه اواخر ماه گذشته به پایان رسید، ناسا تاریخ جدیدی را برای پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب در روز 27 آذر 1400 (18 دسامبر 2021) تعیین کرد. امیدواریم این بار تاریخ اعلام شده واقعی باشد و شاهد شروع یک سفر هیجان انگیز باشیم. با فرض این که زمان اعلام شده توسط ناسا، تاریخ دقیق پرتاب باشد، کل هزینه این پروژه تا پایان امسال نزدیک به 10 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

هدف تلسکوپ فضایی

تاریخ جدید پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب

هنگامی که سرانجام این تلسکوپ فضایی به مقصد خود در فضا برسد و طبق وعده‌هایی که درباره عملکرد و وظایف آن داده شده است، نگاه بی‌سابقه‌ای به جهان هستی ارائه خواهد شد که به ما در درک بهتر منشأ حیات و آغاز خلقت زمین و همچنین جایگاه ما در این جهان بی‌کران کمک می‌کند. این تلسکوپ مادون قرمز دارای یک آینه اولیه 6.5 متری است که از 18 بخش جداگانه تشکیل شده که بعد از مستقر شدن در فضا به طور کامل باز می‌شود تا ماشین زمانی برای گذشته‌های دور جهان باشد.

هدف تلسکوپ فضایی جیمز وب

ناسا قصد دارد این تلسکوپ را به مدار هاله در فاصله 930 هزار مایلی زمین وارد کند. این مدار جایی است که تلسکوپ بتواند در پایین‌ترین دمای مورد نیاز برای ابزار خود، کار کند. تلسکوپ وب در حال حاضر در تاسیسات «نورثروپ گرومن» (Northrop Grumman) در ساحل ردوندو کالیفرنیا نگهداری می‌شود, اما به زودی به ایستگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه فرستاده خواهد شد تا از طریق موشک «آریان 5» (Ariane 5) به فضا پرتاب شود.

شما درباره تاریخ جدید پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب چه فکر می‌کنید؟ آیا این تاریخ یک بار دیگر تغییر می‌کند یا به زودی شاهد موفقیت این پروژه عظیم هستیم؟ اطلاعات و نظراتتان را در این باره با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Tech Spot

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.