بارش برف

معرفی کشورهایی که هرگز بارش برف را ندیده‌اند؟

بارش برف در مناطق سردسیر رخ می‌دهد در نتیجه کشورهایی که در مناطق قطبی یا مناطق سردسیر واقع شده‌اند همیشه شاهد برف هستند. برف زمانی شکل می‌گیرد که دمای جوی به 0 درجه سانتیگراد یا 32 درجه فارنهایت برسد. همچنین به وجود مقدار مشخصی از رطوبت در هوا برای تبدیل شدن به برف نیز نیاز است. برف می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز و جذاب باشد اما همه‌ی مردم جهان تجربه دیدن برف از نزدیک را نداشته‌اند. کشورهایی که نزدیک استوا قرار دارند، تقریباً همیشه خیلی گرم است در نتیجه خبری از برف نبوده است. از سوی دیگر شاید در مناطق گرمسیری بتوان در کوه‌ها برف را مشاهده کرد اما در ارتفاعات کم، برف وجود نخواهد داشت.

به طور کلی، کشورهایی که در مناطق استوایی واقع شده‌اند و یا در 0 تا 23.5 درجه عرض جغرافیایی قرار دارند، برف بسیار کمی دارند. حتی برخی از داغ‌ترین کشورهای روی کره زمین‌، مانند کویت و مصر برف را معجزه آسا و غیرمعمول می‌دانند. اما کشورهایی در جهان وجود دارند که هرگز برف را ندیده‌اند و هرگز بارش برف را تجربه نکرده‌اند. در این مطلب کشورهای بدون برف را معرفی خواهیم کرد. اگر به دنبال کشورهای بدون برف هستید باید مناطق آمریکایی جنوی با جنوب اقیانوس آٰرام را در نظر بگیرید.

ونزوئلا

بارش برف

ونزوئلا در کنار کلمبیا در آمریکای جنوبی واقع شده است. به طور کلی، این کشور یک مکان گرم است. جنگل‌های بارانی Rain Forest در این کشور واقع شده است. ونزوئلا همچنین یک کانون توریستی است. همچنین در گوشه جنوب غربی آن قله‌هایی وجود دارد و این امر باعث ایجاد یک مکان جذاب برای اسکی و کوهنوردی در دهه 1960 شد. گرم شدن کره زمین باعث شده است که این ورزش اسکی از ونزوئلا ناپدید شود. در واقع اگر این روزها به قله‌های ونزوئلا سفر کنید خبری از برف نخواهد بود و سال ها است که در ونزوئلا مردم شاهد بارش برف نبوده‌اند. به هر جهت ونزوئلا دارای سواحل، آتش فشان‌ها فعال و جزایر متعددی است و یک مقصد گردشگری بی‌نظیر به حساب می‌آید.

فیجی

بارش برف

فیجی یکی دیگر از مناطق گرمسیری در جنوب اقیانوس آرام است که احتمالاً هرگز شاهد بارش برف نبوده است. این کشور همیشه شاهد آفتاب سوزان و درختان نخل است. فیجی از صدها جزیره کوچک تشکیل شده که در بالای نیوزیلند و شرق استرالیا قرار دارند و در این کشور شاهد تفریحاتی چون گلف، غواصی، ماهیگیری، گشت و گذار و موارد دیگر خواهیم بود. صادرات عمده فیجی شامل قند، ملاس، ماهی، روغن نارگیل و طلا است. اما با همه‌ی اینها در این کشور خبری از برف حتی در سردترین ماه‌های سال نخواهد بود.

تووالو

تووالو سومین کشور گرمسیر در جنوب اقیانوس آرام است. این کشور هرگز برف نداشته و یک مکان بسیار گرم و مرطوب است که دمای سالانه آن به 30 درجه سانتیگراد می‌رسد. این کشور حتی در سردترین روزهای سال هم برف ندارد و به طور کلی بارش باران هم در این کشور بسیار کم است. بیشتر مردم از طریق ماهیگیری زندگی خود را می‌گردانند. خوردن برنج در این کشور بسیار رایج است.

بیشتر بخوانید: تا سال ۲۰۵۰ کدام کشورها بیشترین مسلمانان جهان را خواهند داشت؟
بیشتر بخوانید:
معرفی بزرگترین اقتصاد جهان و 10 کشور با بالاترین بازده صنعتی در جهان

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.