12 گیاه آپارتمانی که برای گربه ها بی خطر است حتی اگر یکی دو برگ از آن را بخورند

پر کردن خانه با گیاه آپارتمانی و گل های زنده همیشه ایده خوبی به نظر می‌رسد تا زمانی که یادتان می‌آید که گربه کنجکاوی دارید که همیشه در حال دویدن و بازی کردن است. در نتیجه خرید گیاهانی که خوردن آنها برای گربه ها کاملاً ایمن است (اگرچه هرگز توصیه نمی‌شود) مهم است. خوشبختانه، تعداد زیادی گیاه آپارتمانی غیر سمی و دوستدار گربه ها وجود دارد که ما در این مطلب با شما به اشتراک می‌گذاریم.

12 گیاه آپارتمانی که برای گربه ها بی ضرر است:

Peperomia Obtusifolia (گیاه برگ قاشقی)

گیاه آپارتمانی مناسب برای گربه ها

این گیاه آپارتمانی دارای برگ‌های سبز ضخیمی است که گل‌های سفید ریزی روی آن شکوفه می‌زند. در واقع، شما فقط باید آن را به صورت هفتگی (یا هر دو هفته یکبار، در صورت لزوم) آبیاری کنید و به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد.

Birds Nest Fern (گیاه سرخس لانه پرنده)

گیاه آپارتمانی مناسب برای گربه ها

این گیاه سبز خمیده مناسب حمام است زیرا رطوبت را دوست دارد و به نور طبیعی زیادی نیاز ندارد.

Elegant Orchid (ارکیده)

گیاه آپارتمانی مناسب برای گربه ها

گل ارکیده ممکن است نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی موجود در این لیست نگهداری سخت‌تری داشته باشد، اما حداقل نیازی نیست که نگران سلامتی گربه خود باشید. برگ‌های ارکیده حدود سه ماه بعد از در آمدن می‌افتند اما نگران نباشید، ارکیده‌ها سال آینده دوباره شکوفه می‌زنند.

Money Tree (درخت پول)

گیاه آپارتمانی مناسب برای حیوانات خانگی و گربه ها

این مینی درخت را در هر اتاقی قرار دهید، تم گرمسیری را به محیط منتقل می‌کند، به لطف ساقه بافته شده و برگ‌های نخل مانند آن. با توجه به فلسفه باستانی فنگ شویی، گفته می‌شود این گیاه علاوه بر نگهداری بسیار کم، انرژی مثبت و خوش شانسی را برای مالک به ارمغان می‌آورد.

Cat Grass (علف گربه)

گیاه آپارتمانی مناسب برای حیوانات خانگی و گربه ها

این گیاه علفی به معنای واقعی کلمه برای گربه‌ها ساخته شده است: گربه ها می‌توانند از این گیاه به عنوان یک خوراکی سرشار از مواد مغذی، بخورند.

Red Prayer Plant (مارانتا)

گیاه آپارتمانی مناسب برای حیوانات خانگی و گربه ها

نوارهای برجسته روی برگ‌های این گیاه در هر اتاقی خودنمایی می‌کند. فقط مطمئن شوید که این گیاه در یک نقطه آفتابی خانه باشد، خاک را مرطوب نگه دارید و هفته‌ای یک بار برگ‌های آن را مرطوب کنید.

Parlor Palm (گیاه شامادورا)

گیاه آپارتمانی مناسب برای حیوانات خانگی و گربه ها

این نخل مانند برخی از انواع دیگر نخل‌ها رشد نمی‌کند و برگ‌های نسبتاً انعطاف‌پذیری دارد، بنابراین فقط مطمئن شوید که هفته‌ای یک بار در معرض آفتاب و آب کافی قرار می‌گیرد.

Bromeliad (گیاه آناناسی)

گیاه آپارتمانی مناسب

بعد از پژمرده شدن قسمت قرمز(گل گیاه) به فاصله زمانی کمی گل دیگری رشد می‌کند در نتیجه نیازی نیست مدت زیادی در انتظار گل کردن گیاه بمانید. برای شرایط رشد ایده آل، این گیاه را در یک اتاق باز با نور غیر مستقیم خورشید بگذارید و زمانی که خاک آن خشک شد به آن آب دهید.

Pilea Peperomioides (گیاه پول چینی)

گیاه آپارتمانی مناسب

این گیاه برگ سکه‌ای و ساده طرح مینیمالی به خانه شما می‌دهد و مناسب گربه شما است. آن را هر هفته آبیاری کنید و روی طاقچه قرار دهید تا بتواند مقدار زیادی نور مستقیم خورشید را جذب کند.

Kimberly Queen Fern (گیاه سرخس ملکه کیمبرلین)

گیاه آپارتمانی مناسب

حتی اگر این گیاه را در یک سبد آویزان بگذارید تا آن را دور از دسترس حیوان خانگی خود نگه دارید، می‌دانید که گربه شما راهی برای گرفتن شاخه‌هایش پیدا می‌کند. بهتر است این گیاه را در گلدانی در اتاقی با نور کم تا جزئی خورشید قرار دهید و پس از این که برگ‌های سبز کم‌رنگ آن شروع به رشد کرد، آن را آبیاری کنید.

Calathea Freddie (کالاتیا فردی)

گیاه آپارتمانی مناسب

برگهای این گیاه در هنگام  عصر بسته می‌شوند و پس از رسیدن نور روز دوباره باز می‌شوند. این گیاه آپارتمانی به نگهداری بیشتری نیاز دارد، پس حتما خاک آن را مرطوب نگه دارید و آن در نقطه روشن خانه خود قرار دهید.

Ionantha Guatemala Air Plants (گیاه هوازی آیونانتا)

گیاه آپارتمانی مناسب

اگر فضای کمی دارید، می‌توانید این گیاه را در سبدی گذاشته و آویزان کنید. آبیاری این گیاه مهم است: هر دو هفته یکبار این گیاه را با آبی که به دمای اتاق رسیده آبیاری کنید و سپس آنها را به طور دوره‌ای مرطوب کنید.

شما چه گیاهانی را پیشنهاد می‌کنید که می‌تواند برای حیوانات خانگی بی ضرر باشد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.