بارش شهابی برساوشی 21 مرداد

چشم به آسمان بمانید و بارش شهابی برساوشی 21 مرداد 1400 را از دست ندهید

با توجه به آخرین اخبار خبرگزاری ایرنا، امشب 28 مرداد 1400 مصادف با 12 آگوست 2021 شاهد بارش شهابی «برساوشی» (Perseids) در آسمان شب خواهیم بود. این بارش که هر ساله رخ می‌دهد، امشب به اوج خود خواهد رسید و تعداد این شهاب‌ها چیزی در حدود 50 عدد در هر ساعت است. در ادامه با همراهی دینو چشم به آسمان بمانید و بارش شهابی برساوشی 21 مرداد 1400 را از دست ندهید.

بارش شهابی برساوشی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بارش شهابی برساوشی به عنوان بزرگ‌ترین بارش امسال قرار است امشب به اوج خود برسد و شما زیر یک آسمان تاریک می‌توانید این زیبایی فوق العاده را به خوبی تماشا کنید. به گفته ناسا، این بارش شهابی «بهترین بارش شهابی سال» محسوب می‌شود و نمایش خیره کننده‌ای از یک آتش بازی آسمانی بی‌نظیر است که نباید از دست داد. این بارش از شب چهارشنبه 20 مرداد تا شب پنجشنبه ۲۱ مرداد به اوج خود می‌رسد و همچنین تا صبح جمعه ۲۲ مرداد نیز ادامه دارد. سعی کنید امشب این فرصت عالی را از دست ندهید.

بارش شهابی بَرساوُشی

بارش شهابی بَرساوُشی یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که از توده ذرات به جا مانده از دنباله‌دار «سوئیفت تاتل» (Swift–Tuttle) به وجود می‌آید و معمولا اوج این بارش شهابی هر ساله در حدود روز بیست و دوم مرداد ماه رخ می‌دهد. کانون این بارش در ناحیه صورت فلکی برساوش و در نزدیکی مرز آن با ناحیه صورت فلکی ذات‌الکرسی واقع شده و به همین دلیل بارش شهابی برساوشی نامیده می‌شود. این بارش عموما از 27 تیر تا 3 شهریور و بیش از یک ماه فعال است؛ اما، امشب شما شاهد اوج آن خواهید بود. آیا امکان تماشای این رویداد فوق العاده زیبا را در آسمان شب تاریک دارید؟ از نظرات و تجربیات خود در این باره برای ما بگویید و آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

بارش شهابی برساوشی 21 مرداد

منبع: CNET

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.