قسمت ششم گیم آف ترونز

قسمت ششم گیم آف ترونز و پایان سریال پس از 8 سال؛ آیا از پایان این سریال راضی بوده اید؟

همانطور که می‌دانید قسمت ششم گیم آف ترونز هم منتشر شد و بالاخره پس از 8 سال انتظار، این سریال محبوب و جهانی به پایان رسید. اما تا این لحظه این سریال حواشی زیادی را به دنبال داشت و در مواقعی مورد اعتراضات گسترده بینندگان و منتقدان قرار گرفت که در نهایت نیز نتوانست همه بینندگان و طرفداران خود را راضی کند. البته همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم راضی کردن این حجم از بینندگان از سراسر جهان کار آسانی نیست. به طور کلی باید بگوییم که در واقع یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ جهان به پایان رسید و قطعاً همه دوست داشتیم که این سریال بیشتر از این‌ها ادامه یابد و درگیر ماجراهای بیشتری شویم که متاسفانه اینطور نشد و به پایان همه ماجراها رسیدیم.

قسمت ششم گیم آف ترونز

قسمت ششم گیم آف ترونز

همانطور که دیدیم تیریون لنستر، سرسی و جیمی را در زیر آوار پیدا کرد که این صحنه از قسمت ششم گیم آف ترونز بسیار غم انگیز بود و جالب اینجاست که با اینکه سرسی نقش منفی سریال را داشت ولی لحظه مرگش، لحظه غم انگیزی برای بینندگان محسوب می‌شد. از سوی دیگر دنریس در حال شادی با افرادش بود و آنها را برای جنگ‌های بیشتر تشویق می‌کرد تا اینکه تیریون نشان دستیار ملکه را پرت کرد و در نهایت هم دستگیر شد. در واقع از ابتدای سریال شاهد هوش تیریون لنستر و نیت پاکش در طول قسمت‌های مختلف بوده‌ایم و این واکنش او نیز کاملاً درست و طبیعی بوده است.

در نهایت با صحنه‌ای روبرو شدیم که در قسمت‌های قبل دنریس آن را در رویای خود دیده بود. دنریس به سمت صندلی پادشاهی رفت و در حالی که جان به او ملحق شد خاطراتی از کودکیش را تعریف نمود. جان قبل از رسیدن نزد ملکه‌اش به سراغ تیریون لنستر رفت و تیریون سعی کرد تا جان را قانع کند که دیگر دنریس فرد مناسبی برای ملکه بودن نیست و اگر جان جای او بود هرگز مردم بی‌گناه را به آتش نمی‌کشید. در نهایت هم این حرف‌ها نتیجه داد و جان تصمیم گرفت تا دنریس را بکشد. باید اشاره کنیم که از شروع فصل هشت احتمالات و پیش بینی‌هایی در راستای کشته شدن دنریس توسط جان اسنو زده شده بود و در مواردی شما عزیزان هم در پیش بینی های قبلی موفق بوده اید.

قسمت آخر گیم آف ترونز

نکته جالب ماجرا اینجاست که امیلیا کلارک پس از خواندن فیلمنامه و فهمیدن این موضوع که قرار است به دست جان اسنو کشته شود و هرگز حتی برای یکبار بر روی تخت آهنین نخواهد نشست، ساعت ها گریه کرد و اصلا برایش قابل هضم نبوده به همین دلیل ساعت ها در خیابان ها راه رفته تا بتواند با این موضوع کنار بیاید. این واکنش امیلیا کلارک باعث ناراحتی و گریه کیت هرینگتون نیز شد و این درحالی بود که کیت هنوز از فیلمنامه بی خبر بود. در نتیجه می توان به این نتیجه رسید که پایان سریال برای همگی حتی بازیگران خود سریال نیز قابل هضم نبوده است.

پس از میلیون‌ها حدس و گمان در نهایت برن به تخت پادشاهی رسید و تیریون لنستر باز هم دستیار پادشاه شد. این در حالی بود که جان اسنو به دیوار برگشت و به وحشی‌ها ملحق شد و سانسا ملکه شمال شد. شاید هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که برن بر تخت پادشاهی بنشیند در حالی که تخت پادشاهی او بسیار منحصر به فرد بوده و در واقع ویلچرش است. در نهایت آریا نیز برای ماجراجویی به سرزمین‌های ناشناخته سفر خود را آغاز کرد.

قسمت ششم گیم آف ترونز

شاید دنریس در دوران جوانی و نوجوانی‌اش یک ملکه جسور، مهربان و بخشنده بود اما با توجه به اتفاقات و از دست دادن عزیزانش او دیگر همان دختر و ساده و دلسوز نبود و برای رسیدن به اهدافش حاضر بود همه مردم را به آتش بکشد. ضمن اینکه دنریس در مقابل خیانت ها و دشمنانش هرگز کوتاه نیامده و ما زمانی متوجه عمق ماجرا شدیم که دنریس با شخصیت های اصلی دیگر روبرو شد. البته این موضوع برای بسیاری از بینندگان قابل هضم نبوده و آن هم طبیعی است.

نظرات منتقدان نسبت به پایان گیم آف ترونز

برخی بر این باورند که گیم آف ترونز زیاد فشرده شد و لازم بود تا کمی ادامه داشته باشد. اما به طور کلی در پایان این سریال شاهد جمع بندی خوبی بوده‌ایم و سریال با شخصیت‌های گسترده و ماجراهایی عجیب به نتیجه خوبی رسید که البته همانطور که اشاره کردیم این پایان برای بسیاری از بینندگان راضی کننده نبود. از سوی دیگر بازی و عملکرد تک‌تک اعضا و بازیگران گیم آف ترونز شاهکار بود.

پایان گیم آف ترونز

برخی از منتقدان بر این باورند که پایان سریال گیم آف ترونز در فصل آخر پایان خوبی نبود و بدون خلاقیت ارائه شد. برخی دیگر نیز معتقدند که شروع این سریال بر اساس سری رمان‌هایی ساخته شده که هنوز پایان نیافته و بسیار گسترده است، در نتیجه جمع‌بندی چنین سریالی به این خوبی کار هر کسی نخواهد بود. بسیاری دیگر نیز بر این باورند که طبیعی است که این پایان سریال، بینندگان را راضی نکند ولی در عین بهترین پایان برای سریال خواهد بود.

نظرات شما در رابطه با پایان گیم آف ترونز

در نهایت سؤال ما از شما عزیزان این است که آیا از قسمت ششم گیم آف ترونز و پایان این سریال راضی بوده‌اید؟ اگر راضی نبوده‌اید ترجیح می‌دادید تا چه کسی بر تخت پادشاهی بنشیند یا چه اتفاقاتی در فصل آخر این سریال بیفتد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 2.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۹ دیدگاه

  1. Avatar عمر گفت:

    من فکر میکنم مرگ دنریس تاثیر خوبی برای بینندگان نداشت و اینکه اژدها دنریس را با خود برد ایا ممکنه دنریس زنده بماند؟

  2. Avatar علی گفت:

    اینهمه مشکلات بزرگ در مملکت داریم بعدش با بیخیالی عجیبی مثل یک انگلیسی یا المانی رفتار میکنیم و اخر سریالگیم اف ترونز و تحلیل میکنیم هموطن اروپایی حق داره دنبال این چیزها باشه چون حداقل حقوقش 2000 یورو هست و سطح رفاهش و میبینید از رسانه ها یا با سفرهای خارجی ولی ما که 200 یورو درامد ماهانه کارمندهای رسمی هم نمیرسه و وای بحال کارگران و مشاغل ازاد دستمزدی نباید این ها برای ما مهم باشه ما دغدغه نان و اب و زنده موندن باید داشته باشیم نیازهای زیستی اولیه ما با سختی های زیادی تامین میشه هر چند کشور ثروتمد و نفتی هستیم حالا بهر دلیل مراتب اعجاب خودم رو از پیگیری این جور سریال ها توسط هموطنان خودم که 40 درصدشون زیر خط فقر هستن الباقی بجز یک درصد روی خط فقر اعلام میکنم
    با سپاس

    • Avatar kambiz گفت:

      اولا مشکلات دلیل نمیشه از همه چیز زده بشیم و یاس و ماتم بگیریم. دوما این سایت کار خودشو داره و مشکلات مملکت مربوط به حرفه این سایت نیست. سوما هر موضوعی مخاطب خودشو داره و دلیل نمیشه حق دیگر مخاطبان علاقه مند ضایع بشه.

  3. Avatar علی گفت:

    دربین مرگ هایی که تو فصل آخر اتفاق افتاد مرگ سرسی و دنریس به نظر با شکوه تر و درام تر بودن با این تفاوت که مرگ سرسی در ضعف و شکست بود و مرگ دنریس در اوج قدرت و پیروزی و داستان به نظرم همینجا و با ذوب شدن تخت آهنین توسط اژدها اگرچه خیلی کلیشه ای بود ولی بار معنایی خودش رو داشت تمام شد. شاید بعد از این دیگه سرنوشت پادشاه بعدی و سرنوشت سانسا و آریا و جان آنقدر هم با اهمیت نبود و لازم نبود آنقدر با عجله بهش پرداخته بشه.
    در مورد برن هم پادشاهی ش واقعا دور از منطق رایج افسانه های انگلیسی هست که همیشه با شروع پادشاهی انسان ها و گذشتن از جادو و اژدها و … تمام میشه.
    در کل در عین اینکه این سریال ایرادت های زیادی داره ولی به نظرم بیش از ایرادات حرف های زیبا و کاراکتر هایی الهام بخشی داشت.

  4. Avatar kambiz گفت:

    منم به نظرم این فصلو خلاصه کردنش. میشد یه فصل دیگه ادامه داشته باشه. 3 قسمت برای تموم کردن نایت کینگ و دو قسمت برای سرسی کم بود. نایت کینگ باید با خلاقیت بیشتری کشته میشد. تغییر شخصیت دناریس بیشتر بهش پرداخته میشد.

  5. Avatar kambiz گفت:

    من که تو مطالب قبلی گفتم از دست اینها تخت آهنینی باقی نمیومونه و نموند.
    این دناریس هم در نتیجه عمل سانسا به این راه کشیده شد. سانسا هم این فتنه کردنارو از بیلیش یاد گرفت. من مرگ دناریس رو از چشم سانسا میبینم.

  6. Avatar یلدا گفت:

    دوقسمت پایانی خیلی بد بود ، فقط خواستن متفاوت باشه اونی که در ذهن ببینندست به واقعیت تبدیل نشه،اکثر فیلما پایان ضعیفی دارن چه داخلی چه خارجی

  7. Avatar H گفت:

    من ترجیح می دادم جای دنریس جان کشته می شد

  8. Avatar محمدعلی گفت:

    آره واقعا جمع بندی خوبی شد تهش چون خیلی گسترده بود ولی هضم مردن دنریس واقعا سخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.