ویروس COVID-19

آیا مگس‌ها می‌توانند ویروس COVID-19 را انتقال دهند؟

از آنجایی که مگس‌ها انواع باکتری‌های خطرناک را حمل می‌کنند در نتیجه این سوال در ذهنمان ایجاد می‌شود که آیا مگس‌ها می‌توانند عامل انتقال ویروس COVID-19 باشند؟ طبق تحقیقاتی که در گذشته انجام شده بود، مگس‌ها قادر به انتقال حداقل ۶۵ بیماری هستند که در این میان می‌توان به تب حصبه، وبا، جذام و سل اشاره کرد. اما آیا مگس می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا هم باشد؟ در ادامه طبق نظر سازمان بهداشت جهانی به این سوال پاسخ خواهیم داد.

انتقال ویروس COVID-19 از طریق مگس

در همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم که خیر، ویروس COVID-19 از طریق مگس منتقل نمی‌شود و سازمان بهداشت جهانی بسیار صریح به این سوال پاسخ منفی داده است. در واقع تا به امروز، هیچ اسنادی و شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق مگس بدست نیامده است. در واقع عمدتا این ویروس زمانی منتقل می‌شود که فردی مبتلا به COVID-19 است، سرفه، عطسه یا صحبت کند و قطرات دهان او از طریق هوا وارد سیستم بدن فرد دیگری شود. همچنین این احتمال وجود دارد تا از طریق آلوده بودن سطوح نیز این ویروس منتقل شود. به همین دلیل رعایت فاصله ‌اجتماعی و زدن ماسک اجباری بوده و توصیه می‌شود که سطوح را با الکل ضدعفونی کنید. همچنین توصیه می‌شود که به صورت و مخصوصا چشم‌ها، دست نزنید و دست خود را ۲۰ ثانیه بشویید.

ویروس COVID-19

در مطالب قبلی ذکر کرده بودیم که این ویروس از طریق پشه و نیش پشه هم منتقل نخواهد شد و در این زمینه جای نگرانی نخواهد بود. در نتیجه حشراتی چون مگس و پشه نمی‌توانند عامل انتقال ویروس COVID-19 باشند و نمی‌توانند خطری را در رابطه با ویروس COVID-19 برای انسان ایجاد کنند. در نتیجه تنها کاری که باید انجام دهید آن است که فاصله خود را با اطرافیان حفظ کنید و ماسک بزنید. در نهایت تا جای ممکن از سفرهای غیرضروری و تفریحی خودداری کنید تا بتوانیم این ویروس را هرچه زودتر پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: وضعیت کرونا در ایران رنگی فراتر از قرمز دارد!
بیشتر بخوانید: ویروس کرونا می‌تواند سلول های مغز را از بین ببرد!
بیشتر بخوانید: آیا امکان ابتلا به ویروس کرونا از طریق چشم وجود دارد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.