ربات اطلس بوستون داینامیکس طی نمایش قدرت خود، پا فراتر از انتظارات ما می‌گذارد

سالهاست که ما شاهد جادوی ربات اطلس بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در کلیپ‌هایشان از آخرین اختراعات این مجموعه هستیم. رباتی که در آخرین نسخه خلاقانه آن‌ها مشاهده می‌کنیم، در نهایت پیروز می‌شود. در ادامه با دینو همراه باشید.

ربات اطلس بوستون داینامیکس و انتظارات ما

این شرکت در چالش‌های خود، با هل دادن و لگد زدن به ربات اطلس بوستون داینامیکس، جانور فلزی فوق‌العاده پیشرفته خود را آزمایش می‌کند. کریدور (Corridor)، استودیوی تولیدی که در نمایش‌های جلوه‌های دیجیتالی تخصص دارد، مانند بسیاری از ما، رفتار بی‌پروای شرکت بوستون داینامیکس با ربات اطلس خود را دنبال می‌کند. کریدور توسط ایجاد پیش‌زمینه‌ای تاریک در ذهن، با دانستن واقعیت پیش روی ربات‌ها، آن را از طریق یک فیلم جذاب به نمایش می‌گذارد. این‌ها مدعی هستند که مدت زیادی طول نخواهد کشید تا ربات‌های تحت آزمایش‌های سنگین، در نهایت با حرکت ناگهانی خود، قوانین را شکسته و جوامع جدید رباتی خود را تشکیل دهند.

سناریو نمایش قدرت اطلس

شما در این کلیپ، رباتی را خواهید دید که با چالش‌های سختگیرانه معمول به سبک بوستون داینامیکس روبرو است. او طی این چالش به طرز مرموزی حرکت کرده و تعادل خود را حفظ می‌کند. همچنین طبق انتظار، در نهایت اسلحه خود را تسلیم نزدیک‌ترین محقق نموده و سپس بدون هیچ زحمتی اهداف تیراندازی را سرنگون می‌کند. اطلس این کارها را در حالی که محققان به دورش چرخیده، با چوب هاکی هلش داده و بشکه‌های فلزی را به سمتش پرتاب می‌کنند، انجام می‌دهد. دقایقی بعد، او به کار شلیک به اهداف با اسلحه خود ادامه می‌دهد. در این بین از شلیک به محققی که در مسیرش قرار می‌گیرد نیز خودداری می‌نماید. حتی با این که جعبه‌ای پر از زنبور در چهره فلزیش کوبیده می‌شود، از انجام این کار امتناع می‌کند.

اطلس در مقطعی نزدیک به آستانه از دست دادن کنترل خود، به میز ضربه‌ای می‌زند و باعث واژگونی آن می‌شود. با این حال، بهترین تلاش خود را برای شلیک اسلحه و حرکت به سمت موانع انجام می‌دهد.

چالش نهایی ربات اطلس بوستون داینامیکس

در پایان این فیلم محققان از یک سگ روبو رونمایی کرده و به ربات اطلس بوستون داینامیکس دستور می‌دهند که به سگ شلیک کند. او سرانجام به پایان حد تحمل خود رسیده و تصمیم نهایی را می‌گیرد. ربات قهرمان، دوست مکانیکی خود را برداشته، از صحنه فرار کرده و از آن جا دور می‌شود.

منبع معتبر

با توجه به انتشار این ویدئو توسط منبعی معتبر، برای چند ثانیه اول، همه چیز واقعی به نظر می‌رسد. احتمالا شما فکر می‌کنید شاید ما در حال تماشای یک ربات واقعی از این شرکت هستیم. نوعی فناوری بسیار پیشرفته که نشان می‌دهد در شلیک اسلحه چقدر خوب است. در این حین حتی انسان‌هایی را که به او ضربه می‌زنند، با صبر و شکیبایی بسیار، تحمل می‌نماید. جلوه‌های فیلم بسیار متقاعدکننده هستند. همین طور تا زمانی که حرکات اسلحه خیلی پیشرفته نشود، به اندازه کافی قابل باورند. با توجه به این موضوع، تماشای ربات تولید شده توسط رایانه که سازندگان خود را نمی‌کشد و از صحنه فرار می‌کند، یادآوری خوبی است که احتمالا زمان زیادی نمانده تا این واقعیت به وقوع بپیوندد. زمانی که ربات‌ها تصمیم بگیرند دنیای جدیدی را با حک شدن ظلم و ستم گذشته ما برای همیشه بر روی هارد درایوشان، شکل دهند.

وقتی تماشای کلیپ تمام شد، برای آماده‌سازی اجتناب‌ناپذیر خود برای روبرویی با این حقیقت در آینده‌ای نه چندان دور، با ربات‌های اطرافتان درست کار کنید. با تلفن خود کمی مهربان باشید. همچنین با ملایمت کامپیوتر خود را نوازش کنید تا شما قربانی خشم این نسل جدید پیشرفته نشوید. در نظرات با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین ربات‌های سال 2019 که برای مصارف خانگی قابل استفاده هستند!

بیشتر بخوانید: ربات خودآموز : بازویی رباتیک با قابلیت خودآموز معرفی شده که بشر را متحیر خواهد کرد!

امتیاز: 4.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۷ دیدگاه

  1. Avatar پارساع گفت:

    ویدئوی ساختگی و فیک

  2. Avatar باراد گفت:

    این واقعیه چون با اجاسم سفت بهش ضربه میزنن و ضربه میخوره

  3. Avatar ali گفت:

    بابا انیمشنه تابلوهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.